Kazanç çağrısı: Hapag-Lloyd 1Ç’de kazançlarında önemli bir artış gördü
Hapag-Lloyd AG (ETR: HLAG) 2024 yılının ilk çeyreğinde, iyileşen navlun oranları ve artan hacimler sayesinde faiz ve vergi öncesi kârını (FVÖK) önemli ölçüde artırarak 400 milyon dolara yükseltti. Şirket, müşteri memnuniyeti, sürdürülebilirlik ve kârlılığa odaklanan stratejik girişimlerinde kayda değer bir ilerleme kaydetti. Ortalama navlun oranlarında bir önceki yıla göre yaşanan düşüşe rağmen, şirket bir önceki çeyreğe göre artış ve hacimlerde artış kaydetti.
Gelir %13 artışla 4,6 milyar dolara yükselirken, faiz, vergi, amortisman ve itfa payı öncesi kâr (FAVÖK) üç katına çıkarak 942 milyon dolara ulaştı. Hapag-Lloyd ikinci çeyrekte 1,6 milyar Avro temettü dağıttı ve güçlü nakit dengesini korudu. Şirketin görünümü, tüm yıl için yaklaşık %4 talep artışı beklentisiyle sağlam kalmaya devam ediyor.
Önemli Çıkarımlar
- Hapag-Lloyd’un FVÖK’ü 2024 yılının ilk çeyreğinde 400 milyon dolara ulaşırken, geliri %13 artışla 4,6 milyar dolara yükseldi.
- Şirketin FAVÖK’ü üç kat artarak 942 milyon dolara ulaştı.
- Ortalama navlun oranı yıllık bazda %32 azalırken, çeyrek bazda %14 arttı.
- Hacimler geçen yılın aynı dönemine kıyasla %6,9 oranında iyileşti.
- Nakit dengesi 6,3 milyar $ olarak raporlanırken, 2 milyar $’lık ek stratejik likidite pozisyonu sağlandı.
- 2024’ün 2. çeyreğinde 1,6 milyar Avro temettü dağıtıldı.
- Şirket yılın tamamı için %4 civarında bir talep artışı bekliyor.
- Aktif olmayan filo seviyeleri düşük kalmaya devam etti.
Şirket Genel Görünümü
- Hapag-Lloyd 2030 yılına kadar ilk 5 küresel oyuncu arasında kalmayı hedefliyor.
- Yeni bir konteyner takip ürünü piyasaya sürüldü.
- Gemileri metanol ile güçlendirme planları devam ediyor.
- Şirket, navlun oranlarının 2023’e kıyasla ılımlı bir şekilde düşmesini bekleyerek kazanç görünümünü düzeltti.
- Liner ve terminal işlerinde büyüme, hizmet ve operasyonel kalitenin iyileştirilmesi, emisyon azaltımı, maliyet yönetimi ve çalışan yeteneklerine yatırım 2024 yılı için önceliklendirilmiştir.
Önemli Ayı Gelişmeleri
- Kızıldeniz’deki güvenlik endişeleri nedeniyle ABD üzerinden askıya alınan seferler nedeniyle Orta Doğu hacimleri düştü.
- Ümit Burnu çevresindeki yeniden yönlendirme nedeniyle birim maliyet TEU başına 1.256 ABD dolarına yükseldi.
- Sefer sürelerinin uzaması nedeniyle ihrakiye giderleri arttı.
- Yüksek aktarma maliyetleri nedeniyle elleçleme ve nakliye giderleri arttı.
- CEO Rolf Habben Jansen, ilk çeyrekteki iyi maliyet performansına rağmen yılın ikinci yarısında zarara dönme olasılığını kabul etti.
Yükselişte Öne Çıkanlar
- Transpasifik ve Uzak Doğu ticaretlerinde hacimde güçlü bir artış yaşanmış, Transpasifik hacmi bir önceki yıla göre %28 artmıştır.
- Şirket, özellikle BCO tarafında sağlıklı bir büyüme kaydetti.
- Transatlantik pazarının dar kapasite nedeniyle oranlarda toparlanması bekleniyor.
- On yılın ikinci yarısında hurdaya çıkarma işlemlerinin artması bekleniyor.
Kaçırılanlar
- Bazı işlemlerde sözleşme oranları ile spot oranlar arasında alışılmadık derecede yüksek bir fark olması, talebe ve sözleşme uyumuna bağlı olarak ayarlama yapılması gerekebilir.
Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar
- CEO Rolf Habben Jansen, piyasadaki dalgalanmanın ortasında müşterilerle sözleşme yapma yaklaşımını ele aldı ve bir önceki yıla göre daha fazla kayıt yapıldığını belirtti.
- Gelecekteki talebe ilişkin öngörü sınırlı, ancak son haftalarda güçlü talep görüldü.
- Terminal altyapısı kazançları veya marj hedefleri için henüz çok erken.
- Yeni teslimatlar ilk çeyrekte yavaştı ancak yıl boyunca kapasitede artış bekleniyor.
- Kontrat oranları geçen yıla kıyasla benzer veya biraz daha yüksek seyrederken, transpasifik rotasında kontratların yaklaşık %50’si tamamlanmış durumda.
- Spot fiyatlarda son zamanlarda geçici olabilecek bir artış görüldü.
Özetle, Hapag-Lloyd stratejik büyüme ve operasyonel verimliliğe odaklanarak 2024 yılına sağlam bir başlangıç yaptı. Şirketin mali sağlığı güçlü görünüyor ve bazı zorluklara rağmen yıl için görünüm olumlu olmaya devam ediyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.